tisdag 21 september 2010

Mat före och efter träningen!

Aftonbladet har idag en artikel i detta ämne
De föreslår en massa kolhydrater både före och efter träningen, för mig som går på fettförbränning behövs ingen speciell förberedelse och inte heller behöver jag äta kolhydrater direkt efter. Min kropp bränner fett och jag känner mig sällan eller aldrig hungrig efter ett pass, dessutom har jag märkt att blodsockerfall som jag tidigare fick när jag åt "traditionellt" är helt borta.
Tidigare orkade jag knappt ta mig runt en promenad på 30 min innan fukost, nu går jag utan problem 60-120 min innan frukost och behöver inte stressa för att få i mig mat när jag kommer hem!
Artikeln som jag ser det, riktar sig till alla som är fast i kolhydratsträsket, dvs äter enligt SLV:s råd. Vi behöver inte tillföra en massa kolhydrater om vi inte äter dem normalt!

Inga kommentarer: