tisdag 29 september 2009

Idag fyller jag år!



Japp så var det den dagen på året då jag blir äldre, fast ålder är ju bara en siffra på ett papper som farsan brukar säga!

Har inte fått några pesenter ännu, men ett grattis från min kära fru, inte illa det 5:30 på morgonen!

Några hållpunkter på mitt senaste år i livet!

Pappaledig: helt underbar tid, vill ha mer av den tiden!

Gift: den 1:åriga bröllopsdagen kunde firats mer, men vi hade för mycket annat som tog kraften, så vi firar 2-årig bröllopsdag istället.

Formen: Jag mår bättre idag än jag gjorde för ett år sedan, mer harmonisk och fysiskt i bättre form. Började med LCHF och har sedan dess lyckats väga mindre och minskat omkretsen!
Ett delmål var att väga under 80 när jag fyllde år, det lyckades!

Bostad: Flyttade till ett nybyggt hus, trevligt och ööö... nytt!

Jobbet: Har inte vart där så mycket, pga pappaledighet, när jag vart där har det vart bra!

Födelsedagen blir lite tudelad, ikväll kommer mina föräldrar och på lördag kommer resten av de som vill fira mig.
Så i kväll bjuds det på fisk i ugn (från skaldemans GI-noll) med färska lätt kokta grönsaker. Till efterrätt blir det kaffe, vaniljpannakotta med två såser, en lakritssås och en limesås.
Låter det gott?
Hoppas det!

GRATTIS till mig själv!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du vill inte skriva ut recepten på såserna till panacottan?? Det vore snällt!!
Grattis förresten!
/polare till Markus

Unknown sa...

Tack!
De kommer som ett blogginlägg, håll till godo!