tisdag 28 maj 2013

Mössebergssprinten

I helgen var första upplagan av orienteringstävlingen Mössebergssprinten som går av stapeln på just Mösseberg vid Falköping. Tävlingen var uppdelad på tre olika sprinter, som sammanräknades till en totaltid.
Min tävlingsdag såg ut som följande:
Sprang Öppen svår
ca 10:45 start Sprint 3 km i Mössebergsparken, tid ca 23 min,
ca 11:45 start Microsprint 500 m tid ca 5 min, dock en felstämpling, tråkigt och slarvigt.
ca 12:35 start Final Climb 2,3 km ner och upp för slalombacken, tid 23 min, jobbigt men roligt.

Hade jag inte stämplat fel hade min totala tid räckt till en andraplats i öppen svår, kan leva en stund på det, skoj att få ett litet kvitto på att orienteringen tar sig. Definitivt en tävling vi kommer att återkomma till nästa år!

Hinner med minst en tävling (sprint) till innan sommaren, kanske två helst tre, beror på om vi kan få barnvakt, då två av tävlingarna inte har barnpassning.

I sommar satsar jag på att ta resten av kontrollerna på naturpasset och hittaut.nu, bli starkare/snabbare löpare.

I höst tänker jag utmana mig själv och springa H35 för att få svårare orientering och en riktig klass att springa i, har hittills sprungit öppna klasser, de ger väldigt blandat motstånd.

Att springa i skogen slår att springa runt i löpspår med hästlängder, dessutom kan en medelmåttig löpare som jag slå elitidrottare!
Jo det är sant, senaste tisdags-OL (träningsorientering) slog jag Dan Moberg, elitskidåkare, b la 10 i Vasaloppet och sprungit Göteborgsvarvet på ca 71 min. Slog honom med ca 2,5 min på en bana över 5,4 km. Grymt roligt att kunna säga att lilla jag var före Dan Moberg, kan jag leva lite på!!!

Idag blir det Tisdags-OL, siktar på snabb och rätt orientering!

Inga kommentarer: