tisdag 17 april 2012

Krafttag i livet!

Ja efter att nu gått igenom ännu en mycket seg och tung vinter, med sjukdomar, kyla och annat skit!
Där dessutom slarv med maten pga psykisk sjukdom eller liknande outredd ursäkt har givit mig något oönskad extra utbuktning runt magen och jag därmed trycker lite mer mot jordskorpan varje steg jag tar, har jag äntligen bestämt mig för att ta tag i livet igen. Hoppas nu ingen sjukdom kommer och sätter käppar i mitt livshjul bara!
Delmål är brorsans bröllop, lets face it, vem vill inte se bra ut på ett bröllop? Kostymen ska sitta perfekt, nu blir det visserligen en nyinhandlad, då den som jag har är alldeles för pösig!

Självklart är beach 2012 huvudmålet, vem vill inte se bra ut på beachen, därför räcker det inte bara att ta bort cm och kg utan jag måste självklart bygga i alla fall lite snygga muskler, rutmage är inte realistiskt, men allmänt snygg och vältränad är nog nåbart. I år ska jag inte gömma mig i skogen intill beachen. :-)

Bra mat (LCHF), kondition (gå, simma, cykla) och styrka (kettlebell, sandsäck, stenåldersträning) är verktygen och TV måste minimeras, i alla fall fram till Fotbolls-EM.

Ja som synes till höger är det inte många dagar till bröllopet, har dock smygstartat förra veckan, men nu gäller det att jag ligger i, inget soffliggande här inte, 31 dagar kvar!

I kväll blir det till att simma några kilometer!


Inga kommentarer: