fredag 8 april 2011

Begravning!

Begravningar är oftast fina och bringar fram många minnen av personen som begravs, det tråkiga är att huvudpersonen inte får se själv hur saknad han är. Någon sa en gång att "Saknaden tar vid då lidandet tar slut", minns inte vem men sant är det. Döden är en del av livet, men varför drabbar den bra människor för tidigt? En fråga som det troligen inte finns ett svar på och om det finns ett svar tror jag inte att jag vill veta det. Jag grät idag och kände en stor tomhet, tänk så mycket som aldrig blev sagt och som nu aldrig kan sägas, önskar att jag har modet att säga allt jag vill till de som finns kvar! Tänk på att ni aldrig ska somna osams, imorgon kan vara försent att säga förlåt. En enkel men ack så viktigt regel som jag lever efter! Vila i frid, du kommer att minnas med glädje och det är så jag tror du vill bli ihågkommen, som den glada, snälla och omtänksamma person du var!

Inga kommentarer: