torsdag 17 mars 2011

Lite bilder och en rolig händelse!


Här har vi gjort fint på trappen, trotts värme och sol låg bollarna kvar tre dagar, de stora längst ner låg fyra, sen hoppade grabben på dem!


Ute och cyklar på sin födelsedags cykel, japp det är en springcykel!
Roligt att köra i leran!

Så till den roliga historien!

Häromdagen var jag och grabbarna i skogen och lekte (lillen sov i vagnen).
Vi krossade is på en hyfsat stor vattenpöl och hade roligt med detta, på bilden ses grabben lägga ifrån sig träpinnen som användes till att krossa is, sedan yttrar han "Pappa jag ska bara simma lite" därefter kastar han sig raklång i den ca 10 cm djupa vattenpölen! Jag lyckas få upp honom och frågade om han var blöt men inte då, bra kläder de där små har. Till saken hör att han löste ett problem som jag hade, hur jag skulle få bort rådjursskiten från hans byxor, han hade nämligen tidigare lagt sig på stigen mitt i en massa skit!
Bra med ett barn som löser problemet själv!
Vi tittade vidare på myror och upptäckte skuggor och hur de funkar, han även med att fika en banan innan det blev hemgång, behöver jag ens nämna att varje vattenpöl på hemvägen behandlades med hopp och spring!
På det hela taget en bra eftermiddag!






Inga kommentarer: