måndag 16 augusti 2010

Några dagar utan fett och med kolhydrater!

Sista dagarna på semestern tillbringades som gäst hos bekanta. Tyvärr måste jag säga att de äter kolhydratmat utan fett, dvs tvärt emot vad jag normalt äter. För skojs skull valde jag att äta denna mat så som den serverades, skall tillägga att maten smakar bra, så ingen uppoffring i smakväg.

Det jag märkte var att jag blev tvungen att äta nästa dubbelt så mycket mat som normalt för att känna mig nöjd och mätt, trots detta blev jag hungrig (sugen) snabbare än jag blir på min normala LCHF mat. Jag märkte att min mage blev sämre nästan direkt, var länge sedan jag var tvungen att göra tvåan både två och tre ggr på en dag.

Märkte även det lustiga att när vi var ute och gick blev jag mycket mer anfådd än normalt även om farten var som vanligt, drog slutsatsen att min kropp som är van att bränna fett nästan direkt inte riktigt visste hur den skulle göra med alla kolhydrater som östes över den. Fick även ett och annat blodsockerfall under dessa dagar, något jag inte fått på flera månader, dvs de försvann när jag började med LCHF.

Slutsatsen av detta lilla expriment blir att jag kommer att fortsätta med LCHF för det mår jag bra av, dessutom kommer jag att träna vidare enligt The Primal Blueprint Fitness

Inga kommentarer: