måndag 7 juni 2010

Skengravid - nä inte jag!

Jag hade en målsättning att inte bli skengravid nu när vi väntar vårt andra barn, vid det första gick det så där bra. Anledningen till att jag satte denna målsättning, lite i hemlighet, var att jag ser pappor med nyfödda eller i alla fall små barn med mer eller mindre stora magar.
Då tänkte jag, nepp inte jag! Nu när vi är nära målgången kan jag glatt konstatera att om jag inte svullar upp som bara den de närmaste dagarna har jag klarat mitt mål galant.

Har LCHF och stenålderträning att tacka för det, mest LCHF! Vid invägningen i lördags vägde jag 77,5 (pendlar lite) och hade 89 cm runt midjan, dvs för mina 180 cm har jag då ett BMI på 23,9 (Bara de som operar feta för fettma bryr sig väl om BMI!). Är långt under de 102 cm som anses farliga för män, läste dock någonstanns att man skall dela sin längd (180cm) med två för att få det midjemått (90cm) som man bör ligga under.

Är inte riktigt framme vid min "önskevikt", kanske kan jag vara där i slutet eller kanske mitten av sommaren. Jobbar vidare på det med god och fet mat!!

Inga kommentarer: