fredag 21 maj 2010

En utedag!

Idag har jag och grabben vart iväg och hälsat på farfar.
Vi var där strax innan tio och gick omgående ut och gick, grabben åkte på pappas rygg i en bärstol. Vi gick en liten stund sedan var det dags för en paus vid bäcken. Efter att kastat i en mängd pinnar och annat som flyter så vandrade vi vidare och hälsade på kossor, sniglar och en nästan helt nykalvad kalv. Härligt väder runt 20 grader varmt och regnet lyste med sin frånvaro. Efter ca 1 timme (effektiv vandringstid) var det dags för fika, banan och saft till grabben och kaffe och vatten till pappa och farfar. När vi fikat klart bar det av igen och efter ca 1h 20 min var vi tillbaka hemma igen, då blev det lunch och lite mera kaffe. Effektiv vandringstid blev 2h 20 min (ca 9 km skogs- och grusväg) och hela turen tog ca 3 h 30 min dvs en timme att titta på saker och att fika. Eftersom grabben vägrade låta farfar bära bärstolen fick pappa bära den hela rundan, PUH!

Efter ca 1h lunch och vila bar det av igen, denna gång med grabben i sulky, nu var målet en lekplats, efter ca 10 min var det dags att leka lite, gunga, rutschkana m.m. efter ca 40 min gick vi vidare till nästa lekplats ca 15 min promenad och där blev det lek ca 30 min innan vi avslutade med ca 10 min promenad hem.
Då blev det fika och sedan kom störtskuren lagom tills vi skulle fara hem till mamma och middagen!

Efter middagen bakar jag bröd och skall nu fara och handla medans brödet jäser, allt som allt en underbar dag med precis lagom högt tempo.
Kommer att sova gott i natt!

För er som är bevandrade med området kring Stöpen så gick vi från stöpen till Garparör och sedan tillbaka till stöpen en annan väg.

Inga kommentarer: