måndag 7 december 2009

Kolhydrater är en drog!

Ja Som Anna Hallen skriver på sin blog idag
"Efter några veckor är suget borta. Tyvärr tror många att eftersom det BARA är mat och inte en drog så bör man väl kunna göra ett undantag, bara ett litet ett. Det allra flesta kommer på, att det var en evinnerligt dum idé. Många kan inte ta bara en bit. Jag kan inte ta EN godisbit. Det bara inte går. Jo, jag börjar med en, men det tar inte många timmar innan jag har ätit en massa jag sen ångestladdat bara ångrar. Hoppar jag över denna en, så har jag inga som helst problem."

Detta stämmer otäckt bra på mig, jag äter dock inte godis, men i helgen bakade jag bröd och var självklart tvungen att prova att brödet var gott. Gudagott var det, men döm om min förvåning ganska snart efter den första skriker kroppen efter mer kolhydrater, jag faller för frestelsen och provar det andra brödet jag bakade, gottigott det med!
Nu behöver jag mer eller mindre detoxa min kropp från suget efter socker (kolhydrater) igen!
Detta sug efter mer mat har jag inte kännt alls när jag ätit min feta mat som jag normalt äter, slutsatsen blir att hjärnan triggas igång av sockret och vill sedan ha mer!

Inga kommentarer: