måndag 21 september 2009

Undersökning!

Då har jag fått tarmen undersökt, ja tjocktarmen (Koloskopi).
Själva undersökningen var inte så farlig, det jobbiga var tarmursköljningen innan.
Det går ut på följande, drick 4 liter saltbaserad vätska som gör att tarmen rensas, inget konstigt med det, men oj vad det är jobbigt att dricka ett glas var 10:e minut i ca fyra timmar och springa på toa däremmellan! Testa inte detta hemma! *ler

Det jobbiga är att du inte får äta på 3-4 timmar innan du börjar dricka vätskan och efteråt får du bara dricka "klara" drycker, t ex juice, sportdryck, m.m.
Första gången sedan maj jag drack juice och det var länge sedan jag drack sportdryck, men jag behövde ju energin!
Nu äter jag igen med riktigt fet mat, supergott!

Själva undersökningen tog ungefär 25 min och var inte så hemsk som jag trodde, körde lite i magen två gånger men annars var det inget speciellt och nu kan jag skryta med att jag vet hur min tarm ser ut. Tänk er det på en fest, att berätta hur ens tarm ser ut innifrån!

Appropå fest så missade jag ett tvåårskalas, det var väldigt tråkigt, men jag hade nog inte vart en så bra gäst!

Den preliminära rapporten är att det inte var något fel, dock dröjer labrapporten på proverna någon vecka, men läkaren trodde inte de skulle visa något.
Anledningen till undersökningen är att jag haft mag/tarmproblem en tid, dock har de blivit mycket bättre när jag började med LCHF, något som den undersökande läkaren tyckte var intressant.

Här kan ni läsa mer om undersökningen om det är intressant!

Inga kommentarer: