fredag 10 oktober 2008

En pissig djävla morgon!

Började med att jag försov mig, nej jag hoppade inte upp och rusade iväg utan frukost, jag tog ett senare tåg!
Min väg till jobbet kantades av faror!
Först var det ett funtimmer på cykel som fick för sig att hon skulle väja åt sidan när jag körde om henne, det var nära, han inte ens plinga på klockan!

Strax efter det var det en tant med resväska på hjul som helt oförklarligt fick för sig att byta sida utan att titta bakåt, jag hann plinga på klockan så hon hoppade tillbaka och vi slapp krocka!

När jag nästan var framme vid stationen kom en lokalbuss och stannade vid en hållplats och släppte av folk, var tror ni högen gick någonstanns! Jo självklart över hela cykelbanan, så jag skapade lite panik genom att plinga på klockan. De flyttade sig både till höger och vänster, kanske var det någon som fattade att det var en cykelbana och ingen gångbana, den är på sidorna om cykelbanan!

Tågresan gick utan mankemang, dock valde väderguden att pissa lite på mig den sista biten till jobbet, nu blir det intressant vad mer som kan skita sig idag. Hittils har det "bara" vart nära, men ändå!

2 kommentarer:

Markus sa...

Väldigt mycket negativt på bloggen nu...

Unknown sa...

Mmmm har vart lite pissigt ett tag!
Även negativist måste få finnas!