fredag 22 augusti 2008

Träning!

Jag och min fru har mer eller mindre bestämt att vi skall åka upp till fjällen nästa sommar och varva dagsturer och andra aktiviteter.
Under sista veckan på semestern slog det mig, vår son väger idag ca 9kg och är ca 5,5 månader....han kommer att vara ännu tungre nästa sommar och kan ju inte gå själv på dagsturer. Med andra ord vi måste bära honom och dagspackningen, han kommer väl att väga någonstanns 13-16 kg nästa sommar, plussar vi på en bärstol hamnar vi väl på mellan 15-20 kg.
Slutsatsen blir då:
JAG MÅSTE TRÄNA PÅ ATT BÄRA!

Sagt och gjort, nu är jag igång. Gymmet en dag i veckan då jag kör hela kroppen (fokus på ben, mage och rygg), en dag simning och på det en massa promenader med och utan ryggsäck. En ryggsäck som skall stegras i vikt, börjar nog med 6-8 kg några veckor för stegra på så att jag fram till våren kan bära 20-25 kg.

Vi får väl köpa en bärstol och så fort han kan sitta tillräckligt bra börjar bära honom på kortare turer i skog och mark.

Inga kommentarer: